poniedziałek, 16 listopada 2009

#66 - Captain America: Out of Time [Ed Brubaker & Steve Epting]

Na zły początek...
Dzisiejszy wpis jest pod pewnym względem wyjątkowy: po raz pierwszy w historii tego bloga recenzja nie została napisana przeze mnie (cześć, tu Bane). Kilka słów o Kapitanie Ameryce skreślił Brodex, który być może nie wpadł tu po raz ostatni i jeszcze da o sobie znać w bliższej lub dalszej przyszłości...


Gdyby ktoś parę lat temu powiedział mi, że swoją pierwszą recenzję komiksową poświęcę Kapitanowi Ameryce, to zaśmiałbym się szyderczo, a następnie strzelił kawalarza w pysk. Dla mnie Kapitan Ameryka był od zawsze sztandarowym przykładem gej-patetycznej postaci (zaraz za Supermanem), która została stworzona w innej epoce, wyraża ideał chamerykańskiego żołnierza, patrioty z krwi i kości, i ma zachęcić dzieciaki do zaciągnięcia się do armii, bo może też dostaną taki obciachowy kostium jak Steve Rogers. Jednak teraz zmieniłem zdanie, a jest to zasługą pana Eda Brubakera. Obecność scenarzysty, którym całe środowisko się zachwyca, skłoniła mnie do sięgnięcia po pierwsze 6 numerów piątego volume'u przygód Kapitana Beznadziejny Strój. Out of Time jest naprawdę dobrą historią, która wciąga i po prostu chcesz więcej. Rysunki Steve’a Eptinga świetnie pasują do klimatu budowanego przez Eda, nie potrafię tego wytłumaczyć, ale dla mnie daje to taki efekt jak film w obrazkach. Akcja zagęszcza się z numeru na numer, dialogi dają radę, a poszczególne wątki są budowane tak, iż widać, że coś kryje się pod skorupą tego, co ujawniane jest krok po kroku. Klimat komiksu wcale nie jest tak „superbohaterski” jak się spodziewałem sięgając po niego, lecz raczej sensacyjno-szpiegowski. Oczywiście są w nim naziści, rosyjscy naukowcy i tym podobne postacie, przy czym nie jest to jakoś sztucznie karykaturalne, ale pomyślane naprawdę fajnie, czyniąc lekturę prawdziwą zabawą. Jak dotąd jaram się bardzo i nie pozostaje mi nic jak tylko czytać dalej przygody Kapitana Ameryki wychodzące spod pióra rewelacyjnego Edka.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...